Jakub Tichý

18.05.2017 22:22

Ahoj Kubo, v neděli se nám konečně podařilo zvítězit na domácím hřišti, utkání to však nebylo jednoduché, jak jsi ho viděl z brány?

Ahoj. Telč nám byla v prvním poločase vyrovnaným soupeřem. Snažili se o přihrávky za obranu, ale klukům až na jednu akci vycházela ofsajdová past. Před poločasem při mně stálo štěstí, kdy z velkého vápna trefili spojnici. V druhém poločase byla jen otázka času, kdy proměníme šance.

Herálecké hřiště bylo i pro věhlasné týmy dlouhá léta velkým strašákem, body se odsud vozily jen sporadicky. Na jaře se nám však před našimi fanoušky příliš nedaří, čím myslíš, že to je? Cítíte větší nervozitu? Chcete se doma ukázat a z toho proudí chyby z přemíry snahy?

Nemyslím, že by to byla nervozita. Ze začátku jara jsme se nemohli sehrát a nedařilo se nám nejen doma. Podle mě jsme se přizpůsobovali hře soupeřů a zbytečně nakopávali míče. To se změnilo s Telčí, kdy jsme začali hrát po zemi a rázem si vytvářeli spoustu šancí. Jenom ještě zlepšit tu koncovku.

Před týdnem jsme remizovali na půdě Rantířova, bohužel nám chybí reportáž z tohoto utkání, jak bys tento zápas shrnul?

Rantířov nám uštědřil lekci z produktivity. Z dvou větších šancí dokázali vstřelit branku. My se naopak trápili v koncovce, kdy i výborně chytal brankář domácích. Nakonec se nám podařilo vyrovnat a přivést si alespoň bod.

Do brány ses na jaře dostal ve 4. kole v Syrovicích, kde panovaly kruté povětrnostní podmínky. Jak složitý je takový zápas pro brankáře? Vyžaduje to ještě větší soustředěnost?

V každém zápase se snažím soustředit na 100%, ale v takovém větru jsem hrál poprvé. Je dost těžké odhadnout co to s míčem udělá, což jsem se přesvědčil při první střele, kdy vítr stočil míč k tyči a já ho se štěstím vyrazil.

V zimě jsi toho díky zranění moc neodtrénoval, bylo pro Tebe těžké se připravit na zápas? Obával ses toho nějak?

Trenéři se rozhodli mě postavit do brány a já chtěl tuto šanci využít a podat nejlepší výkon. Před zápasem jsem byl hodně nervózní, když se mi při rozcvičce moc nezavedlo. Vše ze mě spadlo po prvním kontaktu s míčem. Byl jsem si jistější.

Herálec vždy patřil mezi celky, které mnoho gólů dávaly, ale bohužel i dostávaly. Hřejí Tě proto 2 vychytané nuly na jaře o to více?

Je pravda, že čisté konto se v Herálci moc nevidí. Za dvě nuly jsem moc rád, i když jsem přemýšlel, jestli za rozhodnutého stavu nepustit jeden. Určitě by mě to vyšlo levněji. :-D

Ve zbytku sezony nás čekají, kromě Třebíče, celky ze suterénu tabulky bojující o přežití v soutěži. Jsou pro nás tyto zápasy těžší, než když si to rozdáme ,,na férovku“ s někým z čela?

Myslím, že nezáleží, jestli hrajeme s týmem ze spodu nebo z čela tabulky. Nejvíce nám vyhovují zápasy, kde se soupeř snaží hrát a bezhlavě nenakopává míče dopředu.

V těchto zápasech obecně brankáři nemívají velké množství zákroků. Jak udržuješ koncentraci, aby ses třeba nezadíval do hlediště na pěkné slečny?

Vždy se koncentruji pouze na zápas a dění okolo nevnímám. Tyto zápasy jsou dost obtížné. Pro mě je důležitý první kontakt s míčem, s kterým ze mě spadne nervozita. Nerad bych lovil hned po první akci :-) 

Na příští zápas se těší celé místní fotbalové publikum, jedeme na hřiště Žďáru. Nám jde už pouze o umístění, to Žďár ještě musí zabrat s ohledem na sestupové příčky. Přesto si myslím, že motivace v kabině je velká, že? Je to pro Vás ,,zápas jara“?

Motivace je určitě veliká. Hodně kluků ve Žďáře hrálo a s klukama se zná osobně. Myslím, že to bude zápas jara. Žďár má stále o co bojovat a je to tým, který chce hrát fotbal.

Pro tento rozhovor jsme si Tě vybrali záměrně, ve Žďáru jsi totiž působil v dorosteneckých letech. Jak na ně vzpomínáš? Jak ses do tamního dorostu vůbec dostal?

Ve Žďáře jsem byl na střední škole. Věděl jsem, že tam dorostenci hrají divizi. Řekl jsem si, že bych mohl zkusit, zda-li bych tam nemohl s nimi trénovat a něčemu se přiučit. Měl jsem štěstí a na prvním tréninku jsem se jim zalíbil a začalo se řešit hostování. Rád na to vzpomínám, spoustu jsem se tam naučil.

Po přechodu do dospělého fotbalu jsi zvolil působení v našem týmu. Proč zrovna k nám? Nechtěl jsi zabojovat o místo v divizním celku? Či se postavit do brány v mateřských Kameničkách, ty tehdy ještě také hrávaly vyšší krajské soutěže…

Na místo ve Žďárském A jsem ani nepomýšlel. Odcházel jsem na vysokou a bez tréninků bych se v divizi mohl těžko prosadit. Při rozhodování, kde budu pokračovat s fotbalem, byl Herálec jasná volba. Většinu z heráleckých kluků jsem znal z mongolie a chtěl jsem s nimi hrát dál. Dalším důvodem byl i pan Bureš, kterého jsem znal z dorostu ze Žďáru.

V minulém roce nás sužovaly problémy s brankáři, záchranářské problémy jsme i díky tomu odvrátit nedokázaly. Když jsi to sledoval jako divák, nebylo Ti líto, že nemůžeš klukům pomoci na hřišti?

Těžko říct zda-li bych klukům pomohl. Mrzelo mě, že jsem krajský přebor kvůli zranění propásl a ani nemohl bojovat o udržení.

Byly trable s brankáři jedním z důvodů pro návrat na trávníky? Co bylo hlavním impulsem k tomu, že jsi znovu navlékl rukavice a postavil se do brány?

Bez fotbalu bych nemohl být. Jakmile mi doktor dovolil zatěžovat koleno, první cesta byla do Herálce na trénink se domluvit, co a jak bude.

Po celou Tvou kariéru v našem dresu jsi tvořil tandem s některým ze zkušených brankářů, ať už to byl Žďánský nebo Bednář. Bereš to jako cennou zkušenost a možnost posbírat od nich rady směrem do budoucna? Snažíš si vzít od starších kolegů nějaké brankářské fígle?

Žďáňa je výborný gólman. Od něho jsem se mohl hodně naučit, bohužel kvůli zranění jsem byl nucen s fotbalem skončit a nebylo to možné. S Bednym probereme nějaké zápasové situace a rád si vyslechnu rady na co si příště dát pozor.

Volný čas trávíš především na stavbě svého domu, kdy už bude hotovo a pozveš spoluhráče na nějakou kolaudační akci?

Doufám, že se mi podaří dodržet plány a na podzim už budu bydlet. Nějakou akci ke kolaudaci s klukama uděláme. Teda pokud ještě přiloží ruku k dílu :-D

Když zrovna neházíš písek do míchačky nebo se nepotíš v bráně, jaké jsou Tvé další záliby a způsoby trávení volného času?

Na střední mě spolužáci přilákali do posilovny a začalo mě to bavit. V domě je jedna místnost navíc, tak se snad podaří si tam něco pořídit. Pokud mi tedy i po stavbě zůstane chuť zvedat těžký věci :-)

Kubo, děkujeme za rozhovor a přejeme Ti co nejvíce vychytaných nul ve zbytku sezóny. Na závěr Tě poprosíme o tip na nedělní zápas ve Žďáru?

Já taky děkuji. Doufám, že ve Žďáře prolomíme smůlu v koncovce a přivezeme body za výhru 2:0!