Jiří Skála

21.09.2017 22:22

Ahoj Jirko, je za námi půlka podzimu a zatím se nacházíme na první příčce tabulky. Asi je zbytečné se ptát, jak jste v kabině s dosavadním průběhem spokojeni, že?

Čauvec Lů, máš naprostou pravdu, spokojenost u nás určitě zatím panuje a s tím je spojená i dobrá nálada v kabině. I když nepamatuji si na to, že by v herálecké kabině byla někdy nálada špatná, zažil jsem zde jak boje o záchranu, tak i o přední příčky a nálada byla pokaždé výborná.  Samozřejmě mít po 7 kolech takovýhle bodový polštář je určitě hodně příjemné. Nicméně musíme krotit nějakou přehnanou euforii, protože je za námi teprve 1/4 soutěže a ty opravdu těžké a nepříjemné zápasy nás teprve čekají. Nesmíme podcenit žádného soupeře, protože tato soutěž je tak vyrovnaná, že můžete poztrácet body s kýmkoliv.

Pojďme se ohlédnout za posledními zápasy. Začneme v Třebíči, tam jsme herně dominovali, překvapilo Tě, jak se nechali mladící HFK zatlačit? Neočekávali jste s ohledem na minulé vzájemné střety daleko vyrovnanější partii?

Je pravda, že s Třebíčí to byly vždycky těžké zápasy a co si pamatuji, tak s nimi nemáme zrovna pozitivní bilanci, takže jsem určitě očekával vyrovnanější průběh utkání. Vždy se jednalo o velmi mladý a běhavý tým, který chtěl hrát fotbal po zemi. To se potvrdilo i v tomto zápase, nicméně je asi znát, že jejich A tým spadl z MSFL a to má dopad asi i na B tým a jeho složení. Protože na hřišti bylo jasně vidět, že v herní vyzrálosti i důrazu v osobních soubojích jsme měli jasně navrch a to rozhodlo. Uklidnila nás první branka svátečního střelce Ondřeje Černého a i druhý poločas byl až do stavu 3:0 v naší režii.

Až za stavu 3:0 se přece jen začala Třebíč dostávat do šancí. Došlo k malému polevení v koncentraci? Přece jen zbývalo do konce nějakých 20 minut a tříbrankový náskok se zdál být dostatečným…

Možná to mohlo být polevení v koncentraci a jakési uspokojení z výsledku. Máš pravdu, že ten závěr jsme tam úplně herně nezvládli ale i když nemám potřebu se vyjadřovat k rozhodčímu, tak bych řekl, že to nezvládl hlavně on a zaplaťpánbůh, že jsme měli dostatečný náskok, protože jinak by to tam taky nemuselo dopadnout dobře a Pepé by asi vyfasoval víc než 6 zápasů , které si tam odtud stejně přivezl :D Jelikož už jsem v té době nehrál a seděl na lavici, tak mě po našem inkasovaném gólu na 3:1 proběhl hlavou i černý scénář, naštěstí to kluci v pohodě dohráli.

Poslední domácí zápas jsme odehráli s Černíčí, výsledek hovoří jasně, ale do prvního gólu to tak jednoznačné nebylo. Jakým dojmem na Tebe hra nováčka působila?

Já osobně, jsem šel do tohohle utkání s obavami. Jednak jsem vůbec netušil co od Černíče čekat a potom jsem na tom nebyl zdravotně úplně nejlíp. Trenér nás jasně upozorňoval na to, abychom je nepodcenili a hlavně abychom jim vnutili naši hru, což se nám první poločas moc nevedlo. Bylo to způsobeno i tím, že hráči Černíče nevypustili jediný souboj a podle mě hráli i na hraně svých možností. Naštěstí to Poldík dvakrát krásně trefil a to nás uklidnilo. Druhou půli jsme jasně ovládli a po krásném gólu Forsiho a Bohyho už jsme si to uživali a hráli pro lidi. Nicméně Černíč se hlavně v prvním poločase prezentovala velice sympaticky a myslím, že nadělají všem týmům starosti, jako je nadělali teď Želetavě při remíze 1:1.

A v sobotu jsme jeli do Jemnicka. To asi vzhledem ke zkušenostem z odehraných zápasů na jejich půdě nebyl příliš očekávaný zápas, na který byste se v kabině těšili, že?

Tak to souhlasím. Jemnicko není zrovna vyhledávanou destinací k rekreaci. Už jen ta cesta tam stojí hodně sil. Potom když si vezmeme v potaz jejich specifické prostředí a fanoušky z vedlejšího ústavu, tak si umím představit i o trochu líp strávenou sobotu.  Naštěstí cesta tam utekla rychle, protože v zadní části autobusu bylo veselo.

Do utkání jsme vstoupili dobře a měli míč více na kopačkách, po půl hodině hry se to ale zlomilo a jako bychom se hře Jemnicka přizpůsobili. Jakou to mělo podle Tebe příčinu?

Ano, do utkání jsme vstoupili solidně. Hráli jsme tak, jak jsme chtěli, po zemi a do stran. Bohužel šance, které jsme si vypracovali, jsme nedali. Na Vojtu asi dolehl tlak z vyjednávání o parcele ve Svratce. JPodle mě nastal zlom po faulu loktem na Veseldu, kdy mu protihráč nalomil žebro a na hřišti se to začalo dost hádat. Rozhodčí přestal zvládat situaci a my i Jemnicko, jsme si na hřišti nic nedarovali a výsledkem všeho byla rozkouskovaná hra, plná osobních soubojů a nepřesností na obou stranách.

Co jste si řekli o poločase v kabině? Prohrávali jsme, hřiště bylo takové, jaké bylo, nepříjemné počasí a tradičně vyhrocená atmosféra na hřišti i v hledišti…

Teď budu pálit do vlastních řád a musím říct, že v kabině jsem trochu zvýšil hlas (jako asistent trenéra 1 jsem na to měl právo J), protože mě nadzvedlo počínání našeho zadáka, kterého nechci jmenovat (byl to hráč č. 16 Černý Ondřej) J Říkali jsme si totiž, že Jemnicku nesmíme darovat standartní situace okolo našeho vápna. Asi to pochopil naopak a tak jich pro jistotu vyrobil 5 za každý poločas J. Bohužel, troufám si říct, že Jemnicko by jinak než ze standartky gól nevstřelilo, protože jejich hráč Krejča je umí kopat výborně, což jsme ostatně věděli.  (Teda asi až na jednoho z nás). Jinak jsme se s tím vzadu vypořádali slušně a domácí moc do šancí nepouštěli. Jsem rád, že se nám podařilo alespoň vyrovnat a trošku umlčet domácí fanoušky.

Byli jsme nakonec s bodem spokojeni nebo jste si vyčítali neproměněné šance z prvního poločasu?

Když se podívám na náš výkon, který nebyl dobrý a když si vezmu v potaz že  všichni z nás zahráli pod svoje možnosti, tak asi bod musíme brát. Je škoda, že jsme nenavázali na výkon z Třebíče a proti Černíči, protože si myslím, že to by nám na 3 body stačilo. Nicméně každý zápas je jiný a vždycky hraješ to, co ti soupeř dovolí a ten nám dopředu nedovolil skoro nic, takže remíza je asi spravedlivá.   

Jemnicko výrazně oslabilo a výsledkově se příliš nechytlo zatím ani v naší soutěži. V jaké části tabulky si myslíš, že se budou pohybovat?

Je pravda, že oslabili ale i přesto to s nimi soupeři nebudou mít jednoduché a obzvlášť na jejich hřišti. Nicméně, netroufnu si odhadovat jak skončí v tabulce.

Teď už se podívejme směrem dopředu. V neděli přijede rezerva Vrchoviny, poté jedeme na Moravec a přivítáme Budišov/Nárameč. To vypadá na těžký trojboj, že? Přicházejí až teď klíčové zápasy?

Všechno ohromně těžký zápasy. Vrchovina to je pro nás soupeř se kterým se potkáváme pravidelně a podle mě je to tým, na který se nám moc nedaří,nicméně hrajeme doma, takže očekávám že to zlomíme. S Moravcem jsem ještě nikdy nehrál, ale vím že kluci s ním hráli přípravu a prohráli. Navíc se hraje u nich a co mám zprávy, tak tam dokážou vytvořit taky bouřlivou atmosféru. Když k tomu připočteme jejich malé hřiště, tak nás tam nečeká nic lehkého. No a Budišov, tak to je soupeř, který já osobně považuji za nejnepříjemnější v téhle soutěži. Ještě nikdy jsme je nedokázali porazit. Takže opět budu doufat, že to zlomíme a budu s tebou souhlasit v tom, že tohle budou klíčové zápasy podzimu.

Bohužel i letos náš rozlet trochu brzdí přibývající zranění. Můžeš poskytnout nějaké informace směrem k neděli, zda se stihne někdo dát do pořádku?

Jak již bývá tradicí, opět se nám to rozpadá jak v kádru Arsenalu. Bohužel už nebude k dispozici Ondra Černý ani náš nový masér Standa Suchý. Oba jedou naši republiku reprezentovat na Mistrovství světa alkoholiků na Bali, kde budou soutěžit v popíjení místních lihovin a jízdě na slonovi. Přeju jim hodně úspěchů a šťastnou cestu. Jinak co mám další zprávy tak Míla Boháč by se měl vrátit z mateřské a na neděli by měl být k dispozici. Komplikací pro nás je zranění Pavla Veselského, které si přivodil v Jemnicku. Martin Kovář má svalový problém, stejně jako David Okurka. Budu doufat, že kluci se dají dohromady a pomůžou nám. 

Minulý rok jsme tě mohli vidět na téměř každém domácím zápase v roli diváka. Co Tě přimělo znovu obout kopačky, přetáhnout dres přes hlavu a vyběhnout na naše hřiště?

V první řadě musím říct, že jsem měl minulý rok fotbalu už plné zuby a nebavil mě. Rozhodl jsem se, dát si pauzu na dobu neurčitou a bylo to nejlepší možné rozhodnutí. Věnoval jsem se jiným sportům a když byl čas, tak jsem klukům přijel fandit.  V létě jsem si ale řekl, že by bylo fajn si s klukama ještě kopnout. Měl jsem docela solidně natrénováno a tak můj nový agent Pýtý Hamák rozjel jednání a dovedl mě zpět do Herálce za což mu chci poděkovat.  Jsem celkem extrovert a mám rád kolektiv, takže jsem se do toho našeho hodně těšil a dá se říct, že to byl ten hlavní důvod, proč jsem začal zase hrát.

Teď se na Tebe chodí dívat taťka, který má podíl na historických úspěších naší kopané. Probíráte spolu po zápase ať už Tvoje nebo i výkony celého týmu?

Jo táta se chodí dívat pravidelně. Můžu ti říct, že my dva se možná o ničem jiném než o fotbale bavit neumíme. Je to naše věčné téma a vydržíme o tom mluvit hodiny. Máme na fotbal podobný pohled. Moje výkony jsme probírali spíš když jsem byl ještě mladší. Trénoval mě už od žáčků. Nikdy například nezapomenu na jeho hodnocení zápasu v Ústí nad Orlicí, kdy mě řekl, že když nebude počítat rozhodčího, tak jsem byl dvanáctým hráčem soupeře . On mě nikdy moc nechválil, ale když se to už stalo, tak jsem si toho o to víc vážil. No a teď když už jsme starší tak probíráme hlavně výkon celého týmu a celkové pojetí hry včetně soupeře.

A co Ty, máš směrem do budoucna ambice na trenérský můstek?

Tím, že studuji FTVS obor trenérství fotbalu, tak to k tomu asi vybízí. Můžu ti říct, že když jsem na školu nastupoval tak jsem měl jasno, ale postupem času, kdy jsem se na sport začal dívat jako na jeden celek a né jen jako na fotbal, tak jsem to trochu přehodnotil a budu, rád když předám svoje zkušenosti a vědomosti někomu kdo o to bude stát  ať už to bude ve fotbale, nebo v kterémkoliv jiném sportu.

Opravdu si nelze odpustit otázku na nedělní derby, jak jsi viděl zápas jako fanoušek Sparty?

Jo díky za ní.. Takže rozhodl jsem se sledovat derby se svým kamarádem Martinem Suchým alias Hurvym ze Svratky. Po narážkách že budu držet hubu na adresu Slavie a výhružkách, že když ne tak  půjdu domů, jsme si zaplatili přenos na O2. Prvních dvacet minut jsem měl klid (Martin šel totiž pro Burčák), bohužel se na hřišti ale nic nedělo. Když dorazil, tak zrovna Slavii neuznali regulerní gól, tak z toho chudák rozbil skleničku na víno. Když Slavia vsítila gól, tak jsem to bohužel neviděl (byl jsem totiž přebírat pizzu, kterou Martin objednal), můžeš si ale být jistá, že jsem to slyšel. Zrovna když jsem platil, tak se ozval ze 4 patra rachot a řev až to rozbrečelo jeho ročního syna Kryštofa. Bylo mě jasný, že Sparta prohrává. Když jsem přišel s pizzou a zeptal jsem se kdo vsítil, tak mě odpověděl že Zahustel. Chvilku jsem doufal, že dala gol Sparta a že to řval někdo z vedlejšího vchodu, ale když k tomu přidal i smích a řekl že vlastní, tak mě to bylo jasný. Když jsme dopili 2 litry burčáku (z toho Martin 1,8l)tak zápas končil a aby toho nebylo málo, tak poslední hřebík zatloukl Hušby. No co ti budu povídat. Naše bída, Vaše radost. Snad bude líp. Budu doufat, že v zimě přivedou Ronalda nebo Messiho.

Jirko, děkujeme za rozhovor, ať se daří Tobě i celému týmu. Poprosíme Tě ještě o tvůj tip na nedělní výsledek?

Rádo se stalo, já děkuju tobě za rozhovor a super reporty i za věci okolo našeho týmu. Budu doufat, že se Vojta konečně ukopne a vyhrajeme 3:1.