Milan Boháč

20.10.2016 22:22

Ahoj Bohy, začneme nedělním zápasem. Třebíč před utkáním určitě budila respekt, na hřišti se to ale až tak nepotvrdilo, přesto jsme poprvé v sezóně odešli poražení. Jak bys zápas zhodnotil?

Ahoj, no z mého pohledu to byl dost smolný zápas. Třebíč se snažila držet balon, ale dařilo se jí to jen po naše vápno. My jsme byli o dost nebezpečnější a jen škoda našich  4 nevyužitých šancí v prvním poločase. Vést o poločase o 2 branky, tak jsme zápas mohli v pohodě dovést do vítězného konce. Ale takový je hold fotbal a proto ho milujeme…

V předešlých 4 duelech jsme si ale připsali 3 vítězství a jednu remízu. S tím můžeme být určitě spokojení, že? I když i v Telči jsme měli na vítězství, kdybys proměnil jednu ze svých šancí… :)

No, co na to říct, asi jsem byl moc okouzlený krásným náměstím v Telči. Protože jinak si to nedokážu vysvětlit. První šance byl odražený balon, kdy jsem chtěl střílet na zadní tyč po zemi okolo gólmana, kopl jsem to nahoru na bližší tyč a gólman byl za hvězdu. Druhá šance - to bych si nakopal, z metru a půl bych měl ten balon trefit hlavou i v noci. Bohužel jsem balon trefil z boku. Proto jsme ztratili body. Beru to na sebe …

Utkali jsme se i s týmy ze suterénu tabulky. Překvapil Tě příjemně nějaký soupeř? Třeba Šebkovice z mého pohledu nebyly týmem, který by se měl prát o setrvání v soutěži.

Osobně si myslím, že Šebkovice neměly moc dobrou formu. Jejich nakopávané balony naši beci a obrana bez problémů odvraceli a naopak oni v zadu byli dost nedůslední. Měli jsme ovšem vyhrát vyšším rozdílem.  Myslím, že většina týmů v A-třídě hodně nakopávají.  Jediný tým, který se ze spodku tabulky snažil hrát otevřenou partii, byla Třešť.

Nejvíce se Ti povedl zápas proti Rantířovu, souhlasíš? Bilance 2+2 hovoří za vše…

No, sám jsem se divil, jak se mi ten zápas povedl – soustředil jsem se den před zápasem na Milovech na chatě u mého nejlepšího kamaráda Karla (můj manager), tak jsme asi vše probrali, jak mám hrát a vzal jsem si to k srdci :) Moje oba góly padly, že jsem byl ve správný čas na správném místě. Nebylo to tak těžký. Oba trestňáky, co jsme dali góly, bylo domluvený, že to kopnu na přední. První Pý-tý super patou poklidil a druhý mi Máňa řekl, ať to kopnu stejně a dopadlo to super – až na zlomenou Máňovu nohu :(

Co jsi říkal na derby proti Žďáru? Z hlediště bylo patrné, že se pomalu vytrácí rivalita, alespoň z pohledu Žďáru, jak jsi to vnímal na hřišti? Utkání mělo navíc jednoznačný průběh…

Se Žďárem jsme byli lepší celý zápas. Ať se na mě pan Machatka nezlobí, ale on občas býval na jiném zápase. První poločas byl plně v naší režii a druhý nás trochu začali ve středu přehrávat, ale víceméně si nic nevytvořili, takže vítezství naprosto zasloužené. Myslím, že rivalita není taková, protože B-tým Žďáru poslední dobou sestavu dost lepí.

Zbývají odehrát utkání na půdě Hrotovic a doma se Želetavou. Dle plánu se bude předehrávat první jarní kolo, pojedeme na půdu Vrchoviny B. S jakými cíly půjdeme do posledních klání, určitě si budeme chtít připsat 9 bodů, že?

No, osobně neberu nic  jiného než 9 bodů. Hrajeme s posledním a 12. a 8. týmem tabulky. Nic jiného než výhru neberu. Věřím, že to zvládneme. Samotného mě překvapuje, že Želetava je poslední v tabulce. Co jsem s nimi hrál tak hráli výborně a jsem na ně dost zvědavý.

Sleduješ dění v krajském přeboru? Situace na spodku tabulky je velice zajímavá. Na zápas v Jemnicku určitě nevzpomínáš nejlépe, teď se tento tým nemůže odrazit ode dna a má pouhé 3 body…

No pamatuju si to, jak kdyby to bylo včera, pan rozhodčí Jahoda dostal pěkný jména :) vše na něj sedělo ale, za tím si stojím. Aktuálně se Jemnicku nedaří, myslím, že jim odešly nějaké opory. Hráči v Jemnicku byli celkem staří, tak to se do výkonosti může také projevit.

Dle potřeby nastupuješ buď ve středu zálohy, nebo v útoku. Na jakém postu se Ti hraje lépe?

Teď se mi nejlépe hraje v útoku asi. Pokud tam dostávám balony teda :) Věřím, že tam dokážu udržet balon, ono mě není lehký od balonu odstavit :) Přesprintovat už je jednodušší :)

Na hrotu nastupuješ s Uchytilem, ten poprvé nastoupil až do zápasu s Šebkovicemi. Z hlediště je vidět, jak Vám spolupráce sedí, je to tak?

Vojtu znám už spoustu let a jsme výborní kamarádi a na hřišti si opravdu rozumíme. Víme co od sebe čekat a když něco, tak si řekneme. Hrát s ním je radost.

Vojta si od Tebe vzal zpět kapitánskou pásku, nemrzí Tě to? :)

Rád jsem to za něj jako zástupce kapitána vzal, ale když se uzdravil, rád jsem mu ji předal. Aspoň jsem teď mohl přidat pár stovek do naší kasy za zbytečné žluté karty :) Jako kapitán si to nemůžu dovolit takhle kecat :)

Obě penalty, které jsme zahrávali, jsi proměnil. Jsi tedy momentálně první určený na pokutový kop? Minulý rok se ti penalta proti Meziříčí nepovedla, branku jsi vůbec netrefil, to jsi asi už dávno hodil za hlavu.

Vždycky jsme určeni 3 hráči. Obě penalty jsem šel kopat já, protože se to klukům moc kopat nechtělo. Tak jsem to vzal a buď dám - nebo ne. Takhle to bylo i s Mezem. Věděl jsem, že prohráváme a tak jsem šel, posral to a coo.. Budou další. Ale je to o domluvě vždycky.

Při zranění Ptaszeků jsi nejstarším hráčem na hřišti, uvědomuješ si to? Do fotbalového důchodu se snad ještě ale nechystáš, nějaký ten rok Tě ještě budeme potřebovat.

No nevím, kluci v kabině už mi říkají, že jsem starej a že jim to jde líp, když nehraju, tak asi po sezoně skončím :) No, ještě uvidíme.  Myslím, že bych jim tam snad chyběl. Uvidíme až po sezoně, musím vše promyslet. Ale jo, jsem teď nejstarší – Lů nezapomeň na našeho Honzu Bednáře :)

V úvodu sezóny si držel emoce na uzdě, dalo se říct, že si dáváš pozor na komentování výkonů rozhodčích. To se ale v posledních zápasech změnilo, i když se to dá chápat. Přesto, nevyčítáš si svoji reakci někdy po zápase? Kolonka s pokutami se ti jistě také plní…

Jsem každoročně největší sponzor naší rozlučky. Takže mě už nic nepřekvapí. To víš, že po zápase si někdy říkám, co jsem to zas tomu debilovi říkal, ale jak jsem se s jedním rozhodčím bavil, já už jinej nebudu… Ovšem Rosickýmu bych řekl ještě peprnější věci… Šašek jeden…

Máš za sebou zajímavou fotbalovou minulost, v dorostu sis vyzkoušel dorosteneckou ligu za Hlinsko, na to máš určitě krásné vzpomínky. Zahrál sis proti nějakému současnému ligovému hráči?

Jo, vzpomínek je hrozně moc a jsem za to rád, zahrát si se Spartou, Bohemkou, Viktorkou Žižkov, Duklou na Julisce atd. bylo úžasný a rád na to vzpomínám. Cesty autobusem a jen karty a dobré pití a zábava :)Jinak já jsem neřešil proti komu hraju – jména mě opravdu nezajímala, ale hrál jsem na Pavla Černého z Hradce Králové – v tu dobu byl o mnohem tlustší než já :)

Spoustu let jsi strávil v Hlinsku, ale dá se říct, že v nejlepším fotbalovém věku ses vrátil do Herálce, co Tě k tomu přimělo?

No hlavním důvodem, proč jsem se vrátil, byli kluci – Mongolové. Jsme výborná parta a tak nějak u pivka to vzniklo, že se všichni vrátíme a pak mě to nějak začlo lákat. Druhý důvod byl, že jsem začal stavět byt ve školce a nebyl na to čas. Bohužel jsem se již vrátil s nadváhou :) Myslím, že jsem tady odehrál tak 2 roky z těch 5 co jsem hrál fakt dobře. Jinak je to žádná sláva.

Prožil jsi lepší fotbalová léta tady nebo v Hlinsku?

No v Hlinsku jsem zažil ty telecí léta a zahrál si divizi. To bylo super a parta byla taky skvělá. To, co se stalo, když jsem přišel do Herálce, ale předčilo moje očekávání (znal jsem to trochu – protože jsem občas hrál na černo :)). Příchod k trenérům Bureš – Skála super. Nejlepší kustod, který celý herálecký tým drží po kupě v podání Pepi Peňáze a nejlepší diváci v kraji. Prostě tady je to ráj. Díky tomuto jsme sem dotáhli hráče jako Slováček, Koudelka, Žďánský, Cach, Cestr atd. Kdo by to hrál za pivo a párek jako my, nebýt Herálce???

Také ses krátce pokoušel prosadit ve Žďáru, co chybělo k tomu, aby ses tam prosadil na delší dobu?

No, co chybělo. Jinej trenér. V tu dobu jsem hrál nejlepší fotbal v mé kariéře. Absolvoval jsem celou přípravu, kde se mi velice dařilo a pak mi pan Machatka nedal čuchnout. Když mě tam pak poslal 4. zápas na poslední 2 minuty, měl jsem jasno. Sbohem a šel jsem zpět do Hlinska, kde jsme si tu divizi vykopali a pak i hráli. Pan Machatka mi ten fotbal pěkně zprotivil. :)

Minulý rok jsi absolvoval půlmaratón, tím si určitě většině lidí vyrazil dech. Jak sis vedl? Na umístění si asi nehleděl, že? Nechystáš se v budoucnu na nějaký podobný závod?

No myslím, že mi moc nikdo nevěřil. Běžel jsem to s Ivetkou a myslím, že to byl naprosto úžasný zážitek a zkouška našeho vztahu :) ty tréninky po naší krásné Vysočině, to bylo náročný. Ale zmákli jsme to a jsem pyšný, že jsme to uběhli v kuse!!  Jinak čas řeknu 2:30. Ještě bych si jeden určitě zaběhnout chtěl.

Trnem v oku trenérům je Tvá postava, i když na výkony nemá vliv. Pavel Horváth kdysi prohlásil, že kdyby zhubnul, už by to nebyl on a nikdy by nemohl hrát, tak jak hrál. Máš to podobně? Třeba v osobních soubojích při krytí balonu, jak už jsi říkal, Tě je těžké odstavit…

No, dle vyjádření lékařů na lékařské zprávě bylo obézní… Takže se na to musím zaměřit. Nechci být obézní tatínek :)Ne, co se týče krytí balonu, tak to si myslím, jsem tak nějak věděl vždycky a v tom problém není. Kila jsou znát hlavně v rychlosti a už toho tolik nenaběhám, no..

Asi je těžké nějak držet linii, když máš doma tak skvělou kuchařku. Prý si potrpíš na sladké dezerty, co je na tom pravdy?

No, sladké úplně nevyhledávám, ale máš pravdu, mám doma výbornou kuchařku a teď mi posledně udělala cheesecake a byl výborný. Tak mi to sladký začíná celkem chutnat :))

Daří se Ti nejen na hřišti, ale i v osobním životě. Pohoda z domu se na Tobě určitě podepisuje i na hřišti, že?

V osobním životě jsem hrozně šťastný a spokojený. Myslím, že je to na mě i vidět. 

Vlastně jedna smutná událost Tě přece jen postihla, po několika letech jsi musel říct sbohem své věrné káře :D

No bylo to těžké se loučit s Ghetouškem, ale už přišel nový vůz stejné značky jen trochu mladší. :) Rodinný vůz :) abych mohl vozit nového následovníka heráleckého fotbalu.

Bohy, děkujeme za rozhovor. Ať se v následujících zápasech daří Tobě i celému týmu!