Vojtěch Uchytil

26.04.2017 22:22

Ahoj Vojto! Z těžkého zápasu v Syrovicích jsme vytěžili tři body, jak si zápas viděl Ty?

Ahoj Lů. No byl to hodně těžký zápas. Musím se přiznat, že v takových větrných podmínkách jsem v životě nehrál. Naštěstí se nám podařilo první poločas proti větru ubránit a ve druhém poločase rozhodnout. I když je pravda, že vracet se zpátky k naší bráně proti silnému větru, taky nebylo zrovna nic příjemného:D

Z prvních 4 zápasů máme 5 bodů, utkali jsme se s týmy z vrcholu tabulky. Přesto asi s bodovým ziskem nepanuje v kabině spokojenost, že?

Spíše nepanovala spokojenost s předváděnou hrou. Je pravda, že bychom měli rádi víc bodů, ale když se daří alespoň herně, tak se je od čeho odpíchnou, bohužel nám to první zápasy moc nelepilo. Snad se začne už dařit víc a bude se na náš fotbal nechat dívat.

Teď nás čeká duel se Šebkovicemi, poté jedeme do Rantířova a doma se utkáme s Telčí. Co od těchto soubojů očekáváš? První dva týmy se pohybují okolo spodních příček, budou tyto zápasy ještě těžší než ty s vrcholem tabulky?  

Očekávám, že herně navážeme na zápas s Kouty a výsledkově na zápas v Syrovicích. J Myslím si, že to budou náročné bojovné zápasy. Ze zkušeností vím, že se nám hraje lépe proti technickým týmům, než proti těm bojovným, které hrají o záchranu. Přesto doufám, že v těchto zápasech zvítězíme.

V prvních dvou zápasech si vyšel střelecky naprázdno, naopak teď si zapsal dvakrát dva góly. Trochu překvapivě z pozice defenzivního záložníka. Poodhalíš nám záměr trenérů s tvým stáhnutím z útoku? Je to vzkaz pro soupeře, že budeš pálit ze všech pozic?

V prvních dvou zápasech nám to herně nešlo a trenéři chtěli udělat změnu. Do hry se nedostávali střední záložníci, přestože to nebyla jejich chyba, prostě jim nikdo nenahrál. Záměr trenérů byl takový, že chtěli do hry co nejvíce zapojit Bohyho, který má z nás všech nejlepší myšlenku, ale bohužel nejhorší fyzičku:D A jelikož chybí Pýtý, který má nejlepší fyzičku, tak jsem to za něj odnesl já:D Jinak snad ještě nějaké branky přidám i z tohohle postu, ale že by to bylo každý zápas, se asi předpokládat nedá

Máš nějakou vysněnou metu, které bys chtěl v letošním ročníku dosáhnout? Sleduješ tabulku střelců? Pokud ne, aktuálně jsi na 3. místě, u Tvého jména svítí 16 branek, lídr Novotný má o gól více…

Když jsem byl v útoku, tak jsem si říkal, že by bylo hezký mít průměr gól na zápas, ale uvidíme jak to půjde ze zálohy. Jinak tabulku střelců jsem viděl nedávno. Je hezký být takhle na vrchu, ale radši bych nás viděl bojovat o první místo. Na krále střelců se nesoustředím, myslím, že jak bych začal nad tím přemýšlet, bylo by to spíše kontraproduktivní.

Jaký z Tvých gólů si myslíš, že byl pro oko diváka nejhezčí? A který naopak patří do kategorie ušmudlaných?

Za nejhezčí gól, který jsem tuto sezónu dal, považuji ten z Telče, kdy se mi podařilo patou přehodit gólmana. Za ten nejušmudlanější považuji druhý gól ze Syrovic, kdy si stačilo dobře stoupnout, borec mě trefil a balon doskákal do branky.

V minulých letech jsme Tě mohli vidět spíše v obraně, na kraji defenzivní čtveřice jsi strávil několik sezon. Už minulý ročník jsi začal naskakovat zpět v útoku, kde jsi začínal. Teď defenzivní záložník, troufl by sis na stopera? Který post Ti sedí nejvíce?

Když stopera zvládne odehrát Ondra Černý, tak bych to zvládl taky :D. Osobně se nejlépe cítím na hrotu útoku, a nebo na krajním obránci. Myslím, že to jsou posty, které mi sedí nejvíce.

Můžeš nějak srovnat kvalitu defenzivních řad v krajském přeboru a A-třídě? Asi těžší bylo prosadit se v nejvyšší krajské soutěži, že?

Podle mě rozdíl v kvalitě je, ale není zase tolik výrazný. Samozřejmě první polovina krajské soutěže bude trochu jinde, ale spodek kraje a vršek A. třídy na tom bude hodně podobně. V kraji se mi taky podařilo nastřílet kolem 10 branek myslím. U útočníka hodně záleží na spoluhráčích, kolik šancí mu dokážou vytvořit. Bohužel druhou sezonu v kraji jsme měli příliš úzký kádr, myslím, že kdybychom hráli kraj se současným týmem, nejspíše bychom ho udrželi.

Léta nosíš na paži kapitánskou pásku, která přináší na hřišti určité pravomoce. Vzhledem k Tvé profesi, je těžší ukočírovat děti v lavicích nebo rozvášněné spoluhráče v diskuzích s rozhodčím?

Rozhodně spoluhráče, když se hádají s rozhodčím:D Přeci jenom když spoluhráči nadávají rozhodčímu, jsou v určitých emocích, které kolikrát není jednoduché zklidnit.

Silní jsme nejen na hřišti, ale i v pozápasových oslavách. Snažíš se i tam vést tým nebo to raději přenecháváš na jiných?

Přiznám se, že v tomto ohledu nejsem moc silný a velice rád přenechávám vedení pozápasových oslav jiným:D

Minulý rok jste spolu se spoluhráči a přítelkyněmi podnikli zajímavý trip po Evropě, chystáte se někam i letos?

Letos žádný takovýhle cestování neplánujeme. Ale třeba něco vymyslíme na příští rok. Trip po Evropě byla neskutečná dovolená plná zážitků a stálo by za to ji zopakovat.

Vojto, v létě můžeš být zajímavým lákadlem pro celky z vyšších soutěží. Pomýšlíš ještě na nějaké dobrodružství ve vyšší soutěži nebo o ní chceš zabojovat v našem dresu?

Nějaký nabídku už byly před sezonou a i teď v zimě se ozvaly dva týmy, ale s díky jsem odmítl. Jsem poměrně časově vytížený a dojíždět na tréninky 3-4 týdně přeci jen nějaký čas zabere. Navíc máme v Herálci skvělou partu, kvůli který je tady vlastně každý rád a i kluci co zde již nehrají na Herálec vzpomínají jen v dobrým. Stát se může cokoliv, ale na 99°% zůstanu v Herálci.

Není tajemstvím, že jsi milovníkem dobré kávy. Kde jsi k této zálibě přišel na chuť? Je nějaký oblíbený druh, který bys fanouškům doporučil?

Kávu jsem měl rád vždycky, ale kávový šílenství u mě proběhlo během studií v Brně. Šel jsem jednou z gymnastiky a míjel jsem pražírnu kávy. A pak to  začalo. Koupil jsem si mlýnek i filtry na kávu a začal jsem se více zajímat o kávovou kulturu. Kdybych měl někomu doporučit nějakou kávu, tak bych doporučil kávu z pražíren Doubleshot a Coffesource. Cokoliv si od nich vyberete, bude vynikající. Nejradši mám kávy z Afriky, třeba z Keni nebo Etiopie.

Další zálibou je kromě jiných sportů i cyklistika. Co letos, už jsi najel první kilometry? Počasí Ti v tomto příliš do karet nehraje…

No začal jsem tak před třemi týdny, ale už jsem tak dva týdny nebyl, protože to počasí nedovolí:D Na kole jezdím rád, ale porci kilometrů, co najede Pýtý, se ani nepřiblížím.

Jak jsme mohli zaslechnout, v kabině jsi terčem vtípků z důvodu Tvého častého působení v titulcích našich reportáží. Dobírají si Tě spoluhráči hodně?

Hlavně si mě dobírá pokladník:D

Vojto, děkujeme za rozhovor. Přejeme Ti, aby se ti dařilo zatěžovat konta soupeřů tak jako doposud! Je ještě něco, co bys chtěl vzkázat třeba fanouškům nebo fanynkám?

Není za co Lů. Snad jen, že si vážíme jejich přízně a ať chodí stále v hojném počtu tak jako doposud. Fanynkám nic vzkazovat nemůžu, to by mě Barbora hnala :D.