Jan Bednář

15.09.2016 22:22

Ahoj Honzo! I podruhé se nám podařilo přivézt z venkovního hřiště 3 body, jak jsi zápas v Šebkovicích viděl ty?

Ahoj. Musím říct, že to byl z mého pohledu náš nejlepší výkon v probíhající sezóně. Bohužel nás dlouhodobě trápí koncovka a jen z tohoto důvodu jsme naše fanoušky napínali až do konce, jak už je u nás zvykem.

I Šebkovice se prezentovaly především dlouhými pasy, my jsme se však jejich hře nepřizpůsobili a hráli to svoje, byl to hlavní klíč k úspěchu?

Rozhodně! Přijde mi, že nám mnohem více vyhovuje hra na venkovních hřištích, kde se nemusíme za každou cenu hnát do útoku. Celkově mě zatím predváděná hra ostatních týmů dost zklamala, protože právě nakopávané balóny jsou stylem hry v 1. A třídě.

V neděli nás čeká zápas s Rantířovem, jehož dosavadní výsledky jsou solidní. Jaký zápas očekáváš?

Opět nakopávané balóny na jejich vysoké hrotové hráče. Rozhodně nás doma nečeká nic snadného, ale věřím, že konečně doma urveme všechny body.

V Šebkovicích Ti, stejně jako několikrát v předešlých zápasech, pomohla branková konstrukce. Jsi známý svými rituály, prozradíš nám některý?

To máš pravdu. Jsem hodně pověrčivý a poctivě dodržuji veškeré své rituály. Vždy prosím tyčky, aby při nás stály a poplácám je a políbím, u břevna samozřejmě ne, to jen poplácám. Zbytek bych si nechal pro sebe, ale je to spojeno s mým synem a dědečkem, který mi bohužel před téměř 20 lety zemřel a zrovna on mě k fotbalu přivedl.

V dosavadních utkáních jsi prokázal velmi dobrou formu. Určitě jsi v létě kvalitně potrénoval, byla tvoje předsezónní příprava v něčem speciální?

Rozhodně speciální nebyla. Byl jsem rozhodnut skončit po vážném zranění achilovky s fotbalem jako hráč. Jediný tým, pro který jsem byl ještě ochoten se zkusit vrátit na trávník, byl Herálec a co se nestalo, po konci minulé sézóny se mi ozval trenér Kučka, že by o mě měl zájem a já neváhal ani na vteřinu. Přípravu jsem celou absolvoval s týmem, i když jsem měl nějaké úlevy ohledně achilovky, tak jsem do toho dal maximum. Musím uznat, že také speciální gólmanský trénink s Leošem Škorpíkem mi hodně pomohl a právě při něm jsem si dokázal, že jsem schopen ještě plnohodnotně trénovat.

V této sezoně před tebou nejčastěji nastupuje ustálená stoperská dvojice Bureš-Černý a na krajích Veselský se Škorpíkem. Zdá se, že si tato čtveřice sedla a tvoří kompaktní obranný val, můžeš nějak zhodnotit jejich práci na hřišti?

Tohle hodnocení nepřísluší mně, ale trenérům. Já jen můžu říct, že celý tým pracuje na maximum a jsem hrdý, že můžu být jeho součástí. Samozřejmě jako brankář mám nejblíže právě obránce a musím říct, že jsem s nimi spokojen a snad i oni se mnou JJediné, co bych chtěl vyzdvihnout, je výkon právě stoperů v Šebkovicích, tam zahráli super!!

Do naší branky si se postavil po dvouroční odmlce, ale v jednom zápase jsi nastoupil na opačné straně barikády. Vzpomínáš na tento duel?  Měl jsi nějakou speciální motivaci uspět proti našemu týmu?

Samozřejmě, na to se nedá zapomenout. Ještě dnes mám doma vystřižen článek z novin. Ten zápas byl pro mě speciální. I když jsem byl na druhé straně barikády, tak jsem si připadal jako doma. Samozřejmě, jak už to ve fotbale chodí, byl to můj nejlepší výkon v dresu Přibyslavi.
Je známo, že Herálec se ti vryl pod kůži. Je nějaký rozdíl ve fungování týmu oproti jiným? Nebo proč zrovna Herálec?

Jedním z důvodů je pan Bureš. On je pro mě něco jako fotbalový táta. Moc si ho vážím a jsem rád, že zrovna on mi zkřížil fotbalovou cestu. Dalším důvodem je parta, která vždy v Herálci byla. Tím nechci říct, že jinde, kde jsem chytal, by nebyla, ale zde je to specifické. Herálec je pro mě druhým domovem, fanoušci a celá obec nás neskutečně podporuje a to, co dokáží během zápasu předvádět, jsem nikde jinde nezažil. A v poslední řadě chci zmínit ještě jednu osobu, a tou je Pepa Peňáz , člověk, který je snad ještě větší blázen, v dobrém slova smyslu, do fotbalu než já. Stará se o nás jako o vlastní a jakýkoliv problém vyřeší. Jeho servis o nás je na profesionální úrovni a podmínky, které nám zde vytváří on a celé vedení, jsou nejlepší, které jsem kdy poznal.

Se zatím náhradním brankářem Tichým tvoříte bezproblémovou dvojici. Určitě jsi Ty ten zkušenější, i když i Kuba už má něco odchytáno. Snažíš se mu nějak radit, řešíte spolu třeba zápasové situace?

Samozřejmě se spolu při tréninku o všem bavíme. Jsem rád, že jsem zde zrovna s ním, protože spolu opravdu máme přátelský vztah a nejsou mezi námi žádné konflikty, jeden přejeme druhému,  jde nám hlavně o týmový úspěch.

Určitě poradit by potřeboval brankář dorostu Marin, kterému se nedělní zápas příliš nepovedl. V uplynulém týdnu jsi mu poskytl azyl, doufáme, že jste si našli čas a něco jsi ho z brankářského řemesla přiučil…

Marin je super kluk. Je hodnej, ale na můj vkus až příliš. Potřeboval by dostat do sebe trošku té tvrdosti a drzosti, což je u brankářů potřeba. Je pravda, že tento týden u mě tráví, samozřejmě se spolu o fotbale bavíme. Je už na něm, jestli si něco z mých rad vezme nebo je pustí jedním uchem dovnitř a druhým ven. Každopádně jsem moc rád, že trénuje s námi a je to můj kamarád.

I díky novému přestupnímu řádu jsi naším kmenovým hráčem. Chtěl bys zde už svojí kariéru dochytat? Jaké máš s týmem ambice?

To 100% chci dochytat v Herálci. Jak už jsem se zmínil, nikam jinam bych nešel a ani nepůjdu. Náš tým je velice kvalitní a věřím, že máme sílu a kvalitu na to, se hned po roce vrátit zpět do krajského přeboru, který bych si zde ještě rád zachytal. Po konci kariéry bych rád pokračoval v Herálci v nějaké trenérské funkci u mladých nadějí.

Na zápasech Tě podporuje i syn Nicolásek. Táhne ho to také k fotbalu? Můžeme se v budoucnu těšit na výkony Bednáře juniora?

Jo, Nicoláska to k fotbalu táhne, což je logické, když se mnou od dvou let jezdí na tréninky a zápasy, ale je ve věku, kdy chce dělat všechny různé sporty a já ho do ničeho nenutím. Každopádně cokoli bude chtít dělat, tak v tom ho plně podpořím, i když nezastírám, že kdyby si vybral fotbal, že bych nebyl rád. Talent na něj podle mě má, ale je jen na něm jakou cestou se vydá.

Dnes vstoupí do EL Tvůj oblíbený tým Viktorka Plzeň, troufneš si odhadnout, jak si povede proti slavnému AS?

Máme to už v názvu Viktorka znamená vítězit a i dnes věřím, že s AS odehrajeme důstojnou roli a překvapíme favorita. Můj smělý tip je 2:1 pro Plzeň a Ondro, nesměj se.

Honzo, děkujeme za rozhovor. Je něco, co bys chtěl ještě vzkázat fanouškům, spoluhráčům nebo fanynkám?

Fanouškům a fanynkám bych chtěl hlavně poděkovat za podporu a věřím, že jich bude chodit čím dál více na naše zápasy. Spoluhráčům chci vzkázat, že děkuji za to, že mohu být součástí téhle super party a těším se na zítřejší trénink a tobě děkuji za tvoje články a podporu taktéž.