Ondřej Černý

08.09.2016 22:22

Ahoj Ondro, máme za sebou úvodních 5 kol soutěže a zatím jsme posbírali 7 bodů. Jaká je v týmu atmosféra, jste spokojeni s bodovým ziskem?

Čau a ahoj, v týmu panuje velmi dobrá atmosféra, nikdo zatím neztrácí humor, ale určité zklamání je. Spokojení můžeme být snad jen se čtyřmi body z venku, jinak tři body z domácích zápasů je málo. Není to tak dlouho, kdy soupeři přijížděli a už na Kocandě prohrávali 1:0, bylo by dobré na tyto časy zavzpomínat a co nejdříve navázat.

V úvodu jsme měli poměrně složitý los. Vrchovina, Kouty a Budišov, to jsou týmy, které hrávají na špici soutěže, oslovil tě některý z těchto týmů? Myslíš, že i letos se budou rvát o postup?

Rozhodně to byl těžký los, ale když se zpětně kouknu, určitě jsme mohli vyhrát každý domácí zápas. Oslovil mě hlavně Budišov, ten se určitě bude prát o špici. Nejvíce mě zklamala Vrchovina, od té jsem čekal jinou jízdu, kdybychom v tomto zápase proměňovali to, co jsme měli, tak jsme klidně mohli vyhrát rozdílem třídy.

Naopak náš poslední soupeř ze Syrovic byl velkou neznámou. Jak si to viděl ze hřiště, dosahují kvalit špice A-třídy, nebo je spíše pasuješ do klidného středu tabulky? Překvapil tě tento soupeř něčím?

Abych se přiznal, tak jsem ještě před rokem nevěděl, kde Syrovice jsou, natož, že hrají fotbal. Byla to pro nás opravdu velká neznámá a z jejich úvodních výsledků, které byly jak na houpačce, jsme nemohli vyčíst takřka nic. Je to nováček, takže bych je pasoval do klidného středu tabulky, ale jejich bojovnost je může klidně zařadit do vyšších pater. Soupeř mě překvapil hlavně svojí bojovností a chtíčem, my jsme jim to první poločas a na konci hodně ulehčili. Za mě to byl zatím nejhorší poločas, co jsme v této sezoně odehráli.  

První dva zápasy jsme to byli my, kdo dotahoval, mohlo se hovořit o skvělé fyzické připravenosti, když jsme vyrovnávali v závěru. Další dva domácí zápasy jsme naopak v závěru ztratili. Čím myslíš, že to je? Už jste se viděli, jak slavíte s fanoušky a polevili v koncentraci?

Dle mého názoru to není až tak o fyzické připravenosti, tu má v této době kvalitní každý, ale o tom, že nedokážeme hrát svůj styl a vždy se přizpůsobíme soupeřově hře. Paradoxně mi přijde, že nám spíše vyhovuje prohrávat, až poté začneme hrát svůj fotbal. Musíme si to vše vyříkat, naučit se hrát více takticky a nedělat zbytečné chyby, pak by to mohlo jít.

Popíšeš nám, prosím, situaci před vyrovnávacím gólem Syrovic? Z hlediště to vypadalo jako běžný souboj, ale rozhodčí pískl faul, který nás stál 3 body.

Chtěl jsem ho odstrčit ramenem, myslel jsem, že nespadne, vždyť ten hošík měl o dobrých 20 kg víc než já. Bohužel spadl a rozhodčí pískl faul, řekl bych asi i oprávněný, měl jsem ho v klidu vystínovat nebo přesprintovat, ale už mi není dvacet, abych v devadesátý předbíhal hráče. Zvolil jsem proto důraz, bohužel to písknul, ale o gól jsme si zbytečně koledovali už delší dobu.

Pravděpodobně nejkvalitnější zápas jsme zatím odehráli v Koutech. Dá se tedy říci, že nám svědčí spíše týmy, které chtějí hrát fotbal a nezalezou před svou šestnáctku, co myslíš?

Řekl bych nejkvalitnější po taktické stránce, zkušeně jsme zalezli a čekali jsme, co soupeř vymyslí, poté jsme trestali jeho chyby. Kouty pak ve druhém poločase ukázaly svojí kvalitu, ale nám se jejich hru dařilo do poslední desetiminutovky dobře eliminovat, pak nás zatlačily, ale nedokázaly své šance proměnit.

Následující 4 kola jedeme do Šebkovic a Telče, doma přivítáme Rantířov a k třaskavému derby přijede rezerva Žďáru. S jakým bodovým přísunem by si byl spokojen?

Jestli si chceme spravit chuť po zpackaném začátku, tak mi to vychází 4x3=12, to bych byl spokojený.

Najdeš v tomto kvartetu zápasů nějaký, na který se vyloženě těšíš? Já si osobně myslím, že zmíníš derby se Žďárem…

Těším se na každý následující zápas, ale na derby se Žďárem se těším nejvíce, přece jen jsem tam fotbalově vyrůstal a mám tam spoustu kamarádů, takové utkání mně prostě v kraji chybělo. Když jsem hrál ještě za Žďár, tak jsem právě v Herálci na tomhle derby byl, bylo to asi jedno z nejlepších utkání, co kdy u nás bylo, tuším, že poločas Žďár vedl 4:2 a nakonec prohrál 7:5. Určitě by si všichni přáli takové utkání zopakovat a zase vyhrát!

Dejme teď stranou probíhající ročník a vraťme se ještě k účinkování v KP. Cítíš ty, jako obránce, nějaký patrný rozdíl mezi KP a A-třídou?

Cítím znatelný rozdíl, většina týmů se v krajském přeboru snažila hrát fotbal. To mě osobně bavilo o mnoho více, teď mi přijde, že to je jen dlouhý nákop, podstoupit souboj a za chvíli to samé. Vždycky platilo, že kdo proti nám přijel hrát fotbal, tak odjel s debaklem, bohužel jsme na takového soupeře ještě nenarazili. Nakopávané balony a samé souboje, to pro nás asi není.

Začátek sezony tě zastihl v dobré formě. Dá se to přičíst i ke zkušenostem, které si nasbíral, když si bránil taková esa, jako byli Kříž, Szabo, Křikava…?

Nevím, jestli v dobré formě, sám od sebe jsem čekal více nebo spíše od celého týmu. Byli to hráči, kteří dokázali rozhodovat utkání, v A-třídě jsem zatím takového nepotkal. Snad jsme nějaké zkušenosti z kraje pochytili a dokážeme je prodat.

Pojďme se krátce podívat na kádr. Jak by si zatím hodnotil výkony kluků, kteří se k nám přidali v létě? Souhlasíš, že všechny posily (Bednář, Škorpík, Veselský) zapadly do týmu a předvádějí dobré výkony?

Myslím si, že kádr je kvalitnější než minulý rok. Doufám, že si to co nejdříve sedne a naší sílu konečně ukážeme. Mára s Veseldou dobře doplnili obranu a odvádějí stabilní výkony. Honzu Bednáře asi nemusím hodnotit, ale někde jsem četl, že když je dobrá obrana, tak je dobrý i gólman, nevím co je na tom pravdy.

Prozradíš nám, jak to vypadá s tahounem minulé sezony Uchytilem a nováčkem Bělským, kteří jsou stále mimo hru?

Vojta už trénuje a snad bude připraven k dalšímu zápasu, pro nás by to byl určitě velký přínos. Dokonce jsme spolu byli na třítýdenní dovolené, kde podstupoval rekonvalescenci, jeho pokroky a výkony byly až neuvěřitelné (bohužel ne po zdravotní stránce). Patrik prý také poctivě regeneruje, tak věřím, že se k nám co nejdříve přidá.

A na závěr nám řekni něco o sobě. V nedělním zápase si se představil s vousy na tváři, šlo o nějaký speciální význam nebo už jsou vousy dole?

O sobě snad ani nic psát nemusím, určitě mě většina bude znát. Vousy si člověk nechává, dokud tým neprohraje nebo nevyhraje, bohužel se nám moc nedaří ani jedno! Takže jsem si vousy nechal jen tak a už jsou dole.

V 70. minutě jsme kopali penaltu, neměl si choutky jít a poslat nás do vedení?

Joo měl, ale na to jsem malý pán. Mám slíbenou standardku za vápnem, snad tam Bohy někdy zabrkne a já to tam pošlu.

V domácích utkání těžíme i z podpory fanoušků, kteří vytváří výbornou atmosféru. Setkal si se s tím někde napříč všemi soutěžemi, do kterých si zasáhl?

Jsem rád, že je naše domácí série bez výhry neomrzela a stále chodí v hojném počtu. Za jejich podporu jim patří obrovské DÍKY. Bohužel se teď buben zapojuje jen sporadicky, vždycky nás vzniklá atmosféra dokáže nakopnout. Setkal jsem se s tím snad jen v Jemnicku a konečně jsem to okusil i z druhé strany, moc příjemné to ale není.

Z kotle domácích často zazní nějaký vtipný komentář na tvou osobu, mezi diváky jsi jako odchovanec velice oblíbený. Tuším, že si fanoušky získáváš na svojí stranu i tvojí náklonností během pozápasových mačů, je to tak?

Vždycky slyším jen pochvaly od Pavla Kopeckého, jednou mi říkal, že jsem snad lepší obránce než Ráfa (říká se, že je to nejlepší obránce, co kdy v Herálci byl) a Pavel fotbalu rozumí. Vždycky jen posilujeme týmového ducha, ale asi to poslední dobou dost šidím.

Chtěl by si něco vzkázat čtenářům, fanouškům nebo svým fanynkám?

Tak asi bych jim chtěl za celý tým poděkovat za podporu a trpělivost. Víc asi nic.