Petr Hamák

28.09.2016 22:22

Ahoj, Pýtý! O tomto víkendu jsme sehráli další remízovou partii, bod jsme si odvezli z půdy Telče. Jak bys tento zápas zhodnotil? Měli jsme na plný bodový zisk?

Ač jsme hráli na půdě druhého týmu tabulky a mohlo by se zdát, že budeme remízu považovat za spokojenost, tak tomu tak úplně není. Celý druhý poločas jsme měli herní převahu a měli jsme několik tutovek, které měly skončit gólem a které měly rozhodnout o naší výhře. Po vedoucím gólu Vojty alá Zlatan jsme ale na chvíli nesmyslně přestali hrát a Telč nás potrestala.

V neděli k nám přijede k pikantnímu duelu rezerva Žďáru, té se podařilo po delší době vyhrát. S jakou taktikou myslíš, že vyrukují proti nám? Předpokládám, že my budeme hrát na vítězství…

Těžko říct, s jakou taktikou vyrukují, ale nemyslím si, že přijedou hrát zanďoura. Žďár je podle mě jeden z mála týmu tabulky, který bude chtít hrát fotbal, a to by nám mohlo sedět. My se každopádně porveme o tři body, všechno jiné budeme brát jako neúspěch.

Vybrat k dalšímu rozhovoru Tebe byl tak trochu záměr, asi tušíš proč. Ve Žďáře si strávil několik sezon. Jak si se dostal do dorostu tohoto okresního města a jak dlouho jsi tam působil? 

Je mi to jasný, derby se Žďárem se blíží. Už to nějaký pátek je, co jsem tam hrál. Začínal jsem tam v nějakých 11 nebo 12 letech. Tenkrát jsem hrál za žáky v Herálci a můj tehdejší a teď i současný trenér pan Bureš mě tam doporučil, hned týden na to jsem se chytil v přáteláku, no a zůstal jsem tam nakonec hezkých 6 let až do konce dorostu.

Ve Žďáře jsi hrál i s dalšími našimi hráči, trénoval tam pan Bureš. Čelili jste nějakým srandičkám v kabině? Měli spoluhráči pojem o kopané v Herálci? 

Bylo fajn, že nás tam z Herálce jezdilo víc. Popravdě nevím, jestli bych tam v tom věku jezdil čtyřikrát týdně sám. Se mnou tam hráli ještě Filip Bureš, Ondra Černý, Standa Suchý a později i Kuba Tichý. Už tenkrát jsme ale věděli, že spolu budeme jednou válčit za Herálec. A brzy by se nám to všem zase mohlo podařit, protože Standa přislíbil návrat na trávníky. Samozřejmě prý až po zimní přípravě. Jinak srandičkám na konto Herálce jsme moc nečelili. Kluci si rychle uvědomili, že nás tam přece jen není z Herálce málo a bez nás by jich zbyla půlka týmu, takže se krotili. Popravdě si myslím, že na vtípky jsme tam často byli my, což nám i tak trochu zůstalo doteď. Například našemu gólmanovi Bednymu se to už ale moc nelíbí. Co by ale taky člověk od plzeňáka čekal, že jo (smích).

Dokázal by si vybrat nejlepší okamžik během Tvého angažmá? 

Nejlepší byla určitě poslední sezóna v dorostu, kdy jsme bez jediné prohry dokázali vyhrát krajský přebor a postoupit do Divize. Tenkrát to byla velká euforie a byli jsme u toho celá parta z Herálce, takže to bylo super.

Když by sis mohl vybrat, jakého hráče z tehdejšího kádru by si nejradši přilákal do našeho mužstva? 

Každoročně se snažíme přesvědčit Honzu Maška, který momentálně hraje za žďárské Áčko. Doufám, že je jen otázka času, než se konečně domluvíme. Ze současného kádru bych ještě rád přilákal Kubu Juna, s kterým jsme už v létě jednali, ale nakonec k dohodě nedošlo. Doufám, že se nám podaří zápas vyhrát a kluci si uvědomí, že by se u nás měli přece jen mnohem líp. :D

Zajímáte se navzájem s bývalými spoluhráči o Vaše fotbalové úspěchy? Kdo z tehdejších nadějí to dotáhl nejdál? 

Popravdě v kontaktu s ostatními moc nejsem. Občas nás navštíví právě Honza Mašek, se kterým to u piva rozebereme, ale jinak jen sporadicky. Samozřejmě mě ale úspěchy ostatních zajímají. Co se týká soutěže, tak to dotáhli zatím nejdál kluci, co zrovna hrají za žďárské Áčko. Třeba ale ještě někdo vyletí nahoru.

Ve starší kategorii si zastával funkci kapitána, je to tak? Nepřemýšlel jsi o možnosti zkusit se probojovat do tehdy docela úspěšného A-mužstva? Měl jsi někdy nabídku jít to tam zkusit? 

Ano, je to tak, tenkrát to u nás v týmu fungovalo tak, že po každé prohře se měnil kapitán. Jednou na začátku dorostu přišla řada i na mě. No a do konce dorostu jsme pak ne a ne prohrát, tak mi páska vydržela skoro dva roky. Za Áčko jsem tenkrát ještě jako dorostenec několikrát nastoupil a měl jsem i nabídky tam pokračovat, ale srdcem jsem byl dávno v Herálci.

Sleduješ po očku počínání Žďáru, ať už prvního týmu nebo rezervy? 

Sem tam koukám po obou týmech a sleduji, kdo za ně nastupuje. Letos se jim ale zatím moc nevede.

Bereš tento zápas nějak prestižněji, podobně jako kolega Černý?

Určitě je to zápas prestižnější než ostatní a od začátku sezóny se na něj těším. Kolega Černý snad nebude příliš přemotivován a nebude vzadu moc vymýšlet (smích).

Přece jen rezerva ZR se od posledního vzájemného duelu úplně změnila, nezůstal kámen na kameni. Ubralo to na rivalitě? Co myslíš? 

Tým se opravdu hodně změnil. Popravdě některé hráče ani neznám a osobně mě samotného zajímá, jak to s rivalitou na hřišti bude vypadat. Věřím, že se přijde podívat hodně fanoušků a vytvoří výbornou atmosféru, jak tomu tak doma bývá. Přece jen máme Žďáru co vracet.

A teď už pojďme k Tobě samotnému. Na veřejnost prosákly informace o domácí tipovačce, která se koná u Hamáku před každým zápasem. Jak to probíhá? Jsou přípustné i sázky proti nám? 

Snad na mě teď nepřijde disciplinárka, když to prosáklo. Když přiznám, že proti nám samozřejmě nesázím, tak snad ne. :D Na každý zápas tipuje každý člen rodiny přesný výsledek. Vklad je 20 korun a vítěz bere vše. A takhle to pokračuje, dokud někdo výsledek neuhodne. Já věřím v naše útočné i obranné schopnosti, takže dávám vysoké výhry s nulou vzadu, ale bohužel zatím ani jedno neklape. Přítelkyně proti nám ze začátku jednou vsadit chtěla, ale neměla nakonec odvahu a ukázala tak, že tomu rozumí. Je totiž moc chytrá (smích).

V zápasech disponuješ neuvěřitelným fyzickým fondem, přidáváš si nějaké speciální dávky? Nepřemýšlel jsi o maratonu nebo půlmaratonu? 

Zase až tak neuvěřitelný podle mě není. Dřív to bývalo lepší, minimálně mě druhý den nebolelo celý tělo. Kromě fotbalu si ale fyzičku udržuju hlavně na kole. S přicházejícím podzimem pak většinou měním kolo právě za běžecké boty a běhám po místních kopečkách. O půlmaratonu určitě přemýšlím a mám nějaké v plánu. Co se týká maratonu, tak takový blázen nejsem. Zatím. Jinak speciální dávky si přidávám téměř po každém tréninku, kdy zůstáváme s pár dalšími tahouny v kabině o jedno až dvě piva déle. Případně se po některých zápasech soustředíme u našeho mentora Pavla Kopeckého. U něj ale bohatě stačí běžné dávky.

Zmínil jsi jízdu na kole, která patří mezi tvé oblíbené nefotbalové činnosti. V Novém Městě sis vyzkoušel poměřit síly s ostatními milovníky bicyklů. Jak sis vedl? Kolik jsi za toto léto spolykal v sedle kilometrů, jestli se to tedy dá nějak odhadnout?

Jízda na kole je podle mě super doplněk k fotbalu. Občas si nějaký závod švihnu, ale trenéři to před fotbalem nevidí moc rádi. Letos jsem jel zatím jen dva ostré závody a právě v NMNM to byl maraton při příležitosti Mistrovství světa. Závod to byl super, ale ne moc pro mě. Byly z toho 4 pády, naražený zápěstí, žebra a pár odřenin, takže zhruba jako po každém zápase. No a umístění na konci první stovky moc za řeč nestojí. Popravdě to letos na kole dost flákám. Počet km se odhadnout dá, dokonce to vím docela přesně. GPS letos zatím říká 2135 tréninkových km, takže docela bída. Plus teda dalších asi 200 km na hřiště a ze hřiště, no a taky do hospody a z hospody. Až budu starej na fotbal, tak budu jezdit víc.

Během studia si vycestoval do Francie, strávil jsi tam rok, neměl jsi choutky se tam po studiu usadit natrvalo? Podepsat smlouvu v PSG, ťuknout si to se Zlatanem…

O usazení ve Francii jsem rozhodně nepřemýšlel, rok byl tak akorát. Však jsem musel chodit každou neděli v době zápasu Herálce běhat, abych na to tak nemyslel. Po každém vítězném zápase jsem pak slyšel v telefonu pokřik a to mě táhlo zpět. Měl jsem sice nabídku zůstat tam hrát malou kopanou, ale všichni ví, že na malým hřišti by mě asi míč moc neposlouchal. V Telči mi došlo, že si to vlastně se Zlatenem ťukám. Vojta si s ním v akrobacii nezadá.

Jsi ve fotbalově ideálním věku, chtěl by ses ještě vydat na nějaké dobrodružství do vyšších soutěží? Nebo se tam raději koukneš s Herálcem? 

Na nějaký bláznění já už jsem starej. Myslím, že v Herálci je to dobrodružství se vším všudy. A kdo říká, že se jednou zase nepodíváme zpátky do kraje. Věřím, že se s Herálcem ještě výš koukneme a zahrajeme si soutěž i s Áčkem Žďáru.

Pýtý, děkujeme za rozhovor. Ať se v neděli daří nejen Tobě, ale celému týmu!

Taky moc díky za rozhovor. A doufám, že se na zápase se Žďárem sejdeme v co nejhojnějším počtu.